אנשים, אסטרטגיה וחדשנות

Kellogg-Recanati in the News

18 June 2014

נפגשנו לשיחה עם גיא באומן, מנכ"ל חברת הסטארט אפ הישראלית טונארה  (Tonara)שמפתחת טכנולוגיה אינטראקטיבית למוסיקאים, תלמידים ומורים לנגינה. גיא הוא בוגר מחזורKR02  של קלוג רקאנטי ורצינו שישתף עימנו מעט מהתובנות שלו לגבי עולם העסקים הישראלי והגלובלי וכמובן איך התכנית השתלבה בקריירה שלו.

 

ספר לנו קצת על עצמך, מהיכן התחלת?

"לאחר סיום התואר הראשון בכלכלה היו לי מספר הצעות עבודה" מספר באומן, "מאוד רציתי להתקבל לחברת שלדור - החלוצה בעולם הייעוץ האסטרטגי בישראל.
התחום נראה לי מרתק, ודרך תהליך הקבלה שהיה ארוך, עם אינספור ראיונות, מבחנים ואינטראקציה בינאישית מרובה, גיליתי חברה שמובילה מימוש של אסטרטגיות צמיחה גלובאליות, נושא שהיה בחיתוליו בארץ אז. התחלתי בשלדור בתור יועץ וחשבתי שלאחר כשנתיים אמשיך ללימודי MBA בארה"ב. קבלתי הצעה מעניינת להמשיך במסלול  ייחודי בשלדור ובחרתי בתכנית של קלוג. סיכמנו שחלק מהותי מהלימודים יתבצע בקמפוס בשיקגו, בעיקר כיוון שרציתי לחוות את החוויה והקשרים שנוצרים בלימודים שם.  גיליתי שאני נמצא בסיטואציה מאוד ייחודית, מכיוון שיכולתי לקחת את הפרקטיקה ולשלב אותה בלימודים ובדיונים המרתקים עם חברי ללימודים בארץ ובשיקגו.

התכנית בחו"ל הפגישה אותי עם אנשים מאוד מיוחדים ממגוון רחב של מדינות ותחומים וזאת בגיל צעיר. יצרתי קשרים וחברויות וזה ללא ספק היתה חוויה נהדרת. נגעתי בתאגידים שחושבים גלובלי כל הזמן, נחשפתי לנושא כשבישראל חוץ מחברות בודדות כמו טבע, עדיין לא היו פופולרי. הבנתי איך חברות אלו מתרחבות לשווקים אחרים מצד אחד ואיך הן מתמודדות עם כניסות של מתחרים מחו"ל לשווקים המקומיים. לאחר סיום הלימודים המשכתי להתפתח בשלדור והפכתי לשותף הצעיר בחברה.

 

מה עשית לאחר שלדור?

"לאחר שש שנים נהדרות עם אנשים מיוחדים ועשיה מרתקת רציתי לראות דברים נוספים. בשלדור, עסקתי הרבה בנושאים של התמודדות מול מתחרים גלובאליים ובהבראת חברות ולכן התחנה הבאה שלי היתה ECI, מספינות הדגל של ההיטק בישראל, שלאחר קריסת שוק התקשורת בתחילת שנות ה-2000 היתה במצב קשה מאוד והתמודדה מול החברות מהגדולות בעולם. זו היתה הזדמנות לעבוד מבפנים, כשהיתה ממש שאלה על יכולת ההשרדות . הצטרפתי לחבורה מופלאה של אנשים שאיישו את השדרה הניהולית ותוך שנה וחצי של עבודה מאוד ממוקדת ומאומצת החברה חזרה להרוויח ולצמוח.

התחנה הבאה שלי היתה פלאפון כסמנכ"ל תוכן ומוצרים, פיתוח עסקי ועוד. במהלך 6 השנים בפלאפון הפכנו את החברה לחברה מובילה, צומחת במהירות ובעלת שירותים מהחדשניים בעולם. זכיתי להוביל מגוון השקות של פלטפורמות בעולמות המוזיקה, המדיה, שירותי ענן, אבטחה ועוד. חלקם זיכו אותנו בפרסים בין לאומיים. היו גם חוויות נהדרות כמו לשכנע את ענקי תעשיית המוזיקה העולמית שהמודל החדשני של "מיוזיקס" נכון עבורם. מולנו שלחה נוקיה כוכב מוזיקה אמיתי לשכנע שמודל אחר יעבוד. היו לנו טיעונים טובים והיינו מאוד נחושים וזה עבד. צמחנו מהר, יצרנו אקו-סיסטם של חברות ממגוון תחומים שהיו שותפים לחזון שלנו ומימושנו אותו יחדיו. היינו מהאופרטורים הראשונים שהבינו את ההזדמנות באינטרנט הסלולרי ובשירותים שניתן להציע על גביו ומימשנו אסטרטגיה של חדשנות תוך מיקוד בחוויית הלקוח. עבדנו עם חברות חדשניות מעולמות עיצוב המוצר וחווית משתמש בכדי לפתח יתרון תחרותי בתחום.

מכיוון שלאחר תקופה מרתקת הרגשתי שאני מוכן לאתגר מסוג אחר, ורציתי גם לבלות זמן איכות אמיתי עם המשפחה שלי, החלטתי לא לחפש את האתגר הבא במהירות. במקום זה, נרשמתי לשעורי גלישת גלים עם הבת הבכורה שלי שהתגלתה במהרה כגולשת מיומנת יותר ממני.

בתקופה הזו פגשתי אנשים רבים וביניהם גם את המשקיעים של טונארה. בתור חובב מוזיקה מושבע וכמי שעסק בחדשנות בעולם הזה באופן אינטנסיבי בתקופה בפלאפון, נתפסתי.

 

מה כל כך תפס אותך בטונארה?

ההזדמנות לעזור לכל מי שרוצה לנגן או שמלמד לנגן לעשות את זה באופן מקצועי מאוד אך גם מהנה וחדשני זו מטרה נהדרת. לעולם המוזיקה שורשים עמוקים ומורשת מדהימה שתופסת את כולנו עמוק בבטן. זהו אחד התחומים הרגשיים והסוחפים ביותר. יחד עם זאת, החוויה הדיגיטלית של דור הטאבלט טרם פגשה את העולם הזה. כל זאת ניתן לשינוי כך שהחוויה תהיה מהנה יותר וגם תביא לתוצאות טובות יותר.

 

ומה הטיפים שלך לעבודה מול שווקים זרים?

"לגבי השווקים צריך להשקיע בלהבין היטב את הדינמיקה וחוקי המשחק בכל אחד מהם. לגבי האנשים פשוט להיות רגיש להבדלים ולקודים התרבותיים של כל אחד. להשקיע בלהבין יחד עם מי אתה עושה עסקים, לא לפחד להעניק מחוות קטנות – הן לא עולות כלום ושוות המון. לייצר אווירת עבודה ברורה ומטרות מוגדרות, אחרת קל להתבלבל בהבדלים בינינו. אני עדיין בקשרים רבים עם המון אנשים שלמדו איתי בקלוג – אנחנו מבלים אבל גם מתייעצים ומסייעים אחד לשני. בנסיעה הקרובה לארה"ב אני פוגש מכרה מהלימודים המתמחה בשוק הסיני – שוק ענק ומיוחד מבחינת טונארה.

 

Tel Aviv University makes every effort to respect copyright. If you own copyright to the content contained here and / or the use of such content is in your opinion infringing, Contact us as soon as possible >>
Tel Aviv University, P.O. Box 39040, Tel Aviv 6997801, Israel
UI/UX Basch_Interactive